Сторінка творчості

                                 Інтегрований урок     4 клас
Тема: Таємниці міста Лева
Зінтегровано зміст навчальних предметів: літературне читання, розвиток мовлення, Я у світі, трудове навчання.
Формування предметних компетентностей:
 розширювати знання учнів про історію рідного краю, учити усвідомлено
сприймати і аналізувати текст, розвивати вміння ставити запитання, вис-
ловлювати свої думки,  активізувати й систематизувати знання учнів про літературний жанр легенди і її особливості; ознайомити з походженям
назв міст, учити виразно читати поетичний твір, удосконалювати вміння
використовувати інтонаційні засоби виразності мовлення; учити користу-
ватися додатковими  джерелами  інформації; розвивати зв`язне мовлення,
збагачувати лексичний запас; навчити бачити красу рідного краю, пиша-
тися людьми, які прославили рідний край в різні часи; розвивати інтерес
до вивчення історії своєї країни.
Формування ключових компетентностей:
  уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, прогнозувати в межах певного завдання, розширювати вміння
порівнювати, виділяти характерні риси ;
  комунікативні: удосконалювати здатність співпрацювати в парі, групі,
колективі;
  громадянської: сприяти усвідомленню своєї належності до певного етносоціального середовища, виховувати любов до рідного краю, викли-
кати почуття гордості за людей, які прославли Львів;
  інформаційної: вдосконалювати вміння добувати, осмислювати,опрацьо-
вувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різ-
номанітною довідковою літературою.
  Тип уроку:урок засвоєння нових знань.
  Обладнання: наочний план уроку, леви-іграшки, дівчинка-левеня, виставка
книг про Львів, презентація на електронному носії, матеріали для проекту
про визначних львів`ян, малюнки, ілюстрації левів, картки для роботи в гру-
пах, пластилін.
     I. Організація класу.
-Сьогодні ми будемо мандрувати нашим рідним містом Львовом.
До нас на урок завітало Левенятко, яке мандруватиме з нами і розкаже план
уроку  (левеня кріпить на дошку план).
      1.Повідомлення теми і мети уроку.
    Наш край в давнину
    Робота над віршем "Звідки в міста назва Львів"
    Легенди
    Пісні, вірші про Львів
    Творча робота
    Визначні люди Львова
    Цікавинки
    Презентація
    Робота з пластиліном "Лев -символ міста"
    Вікторина

2.Виконання пісні  Левенятком  "Левеня із міста Лева".
-Щоб підняти всім настрій я заспіваю про себе пісеньку.
II.Опрацювання нового матеріалу.
1. Робота в парах.  Читання розповіді  "Наш край в давнину".  Інтерактивна
вправа  "Позначки"(діти роблять на полях листка позначки "Знаю", "Не знаю",
"Хочу дізнатися").
-Що було відомо?
-Що нового дізналися?
-Що зацікавило? Здивувало?
2.Опрацювання вірша "Звідки в міста назва Львів".
  А) читання вірша вчителем і учнями: ланцюжком, мовчки, вголос, вибіркове;
  Б)словникова робота;
  В)бесіда за прочитаним;
-Що дізналися про назву міста?
-Як читати слова молодшого брата? Старшого?
-Які історичні події пов`язані  зі Львовом?
(облога  Хмельницьким Львова, Максим Кривоніс здобув у 1648 р. Високий Замок, страта Підкови)
3.Робота в групах. Робота над народною легендою "Місто Лева".
  Методика "Передбачення".
  А)мовчазне читання легенди;
-Які легенди про Львів знаєте?
-Назвіть особливості легенди як літературного твору.
  Б) перевірка сприймання прочитаного;
-Прочитайте слова тексту, які підкреслюють силу характеру князя.
  В)висловлення оцінних суджень про вчинки персонажів;
-Назвіть головних героїв легенди; другорядних.
  Г) складання кінцівки легенди з використанням опорних  слів.
-Як, на вашу думку,  могла б закінчитися легенда?

   Опорні слова: люди, на захист, від ворогів.
-Що є спільним в усіх варіантах назви міста?
-Чим подібні вірш і легенда? Чим відрізняються?

          Фізкультхвилинка  Пісня "Панночка зі Львова"
                   (виконує підготовлена учениця)
4.Робота в парах. Технологія  "Пошук інформації", "Питання-відповідь".
-Знайдіть інформацію про львів`ян, яких знає світ.
    1 група про  С. Крушельницьку, Руслану Лижичко
    2 гр. про Миколу Лисенка, Ференца Ліста
    3 гр. про Івана Федоровича,
    4 гр. про Івана Франка, Микола Колесса
    5 гр. про Андрея Шептицького, Йосипа Сліпого
    6 гр.  М. Грушевського
-Що цікавого дізналися про цих людей? Чим вони прославилися?
-Поставте одна група іншій запитання і перевірте відповідь.

5.Створення проекту "Львів`яни, яких знає світ".

6.Перегляд презентації  "Це придумали ми". Технологія "Мікрофон".
  - Згадайте, що придумали львів`яни?

    Гасова лампа                 Пошта                                    Перша аптека
    Кінний трамвай             Перший буквар                   Братська школа
    Перша залізниця           Сейсмічна станція              Найдовший водогін

6. Робота з пластиліном "Лев- символ міста".
     Лев який? Грізний, страшний, сильний, гордий...

     Хвилинка-цікавинка "Скільки левів у Львові"
-Опрацюйте подані додаткові джерела інформації та знайдіть відповідь на за-
питання  "Скільки левів у Львові?"

  А) організація робочого місця;
  Б )розгляд ілюстрації. Обговорення етапів виконання виробу.
  В) практична робота учнів;
  Г)виставка робіт.

7.Робота в групах. Методика  "Сенкан".
                              Львів
       Красиве, старовинне
       Дивує, надихає, зачаровує
       Львів- старовинне місто України
       Домівка
III.Підсумок уроку.
 -Що сподобалося на уроці?
 -Що нового дізналися?
 -Які люди прославили Львів?

  1.Технологія "Взаємні запитання"
-Підготуйте запитання для своїх товаришів за змістом уроку.

  2.Метод "Прес".
   Я вважаю, що Львів таємниче місто...
  3.Домашнє завдання.

 Твір- міркування  "За що я люблю Львів"Конспект уроку трудового навчання



Тема. Конструювання. Презентація  проекту « Новітні технології очима дітей»

Мета. Вчити проводити дослідження , аналізувати і представляти результати діяльності; сприяти самостійному практичному навчанню;вчити втілювати технічні ідеї в макеті з конструктора Lego; прищеплювати інтерес до науки і технологій; розвивати аналітичне мислення, комунікативні навички; виховувати бажання займатися науковою діяльністю на користь своїй державі.
Обладнання. Набори конструкторів Lego, телевізор, ноутбук, презентаційні матеріали.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Епіграф уроку
Найкращий спосіб вивчити що-небудь – це відкрити самому! Д.Пойя
( Дьордь Пойя – видатний угорський математик, зробив великий вклад у популяризацію науки)
Девіз
Ви – талановиті! Спостерігайте! Пізнавайте! Думайте! Творіть!
Я сподіваюсь, що сьогоднішній урок стане уроком творчості і відкриттів.
ІІ. Актуалізація знань
1.    Бесіда
-        Над яким проектом ми працювали? ( Конструктор Lego – освітній ресурс XXІ ст.  Новітні технології очима дітей )
-        Які завдання ставили перед собою? ( дізнатися, як можна покращити сучасне життя; ознайомитися з новітніми технологіями; представити їх у своїх проектах)
-        Які матеріали обрали для виготовлення макетів?( конструктор Lego)
-        Давайте пригадаємо правила безпеки при роботі з конструктором.
·       Працювати на рівній поверхні, не розмахувати руками.
·       Не брати деталі до рота.
·       Не від’єднувати деталі зубами.
·       Не кидати деталі, не стукати ними.
·       По завершенню  прибрати робоче місце.
ІІІ. Робота над темою
1.    Представлення груп
Працюючи над проектом, які етапи ми пройшли?
·       Вибір тем для дослідження
·       Планування діяльності
·       Спостереження і збір фактів
·       Підготовка презентації
Ми розподілилися на 3 групи
-        Який напрямок для дослідження обрала 1 група? ( екологічний транспорт)
-        Хто консультант вашої групи? ( Шарапова Євгенія Юріївна – мама Артюха А.)
-        За  яким напрямком працювала 2 група? І хто вам допомагав? ( Ми досліджували житло людей і працювали над проектом «розумного» дому. Нам допомагала мама Водоп’яна В – Водоп’ян Олеся Валеріївна.)
-        Над чим працювала 3 група? ( Наша група обрала напрямок «Школа майбутнього» і допомагала нам Гальченко Анжеліка Василівна – мама Каракозяна Д.)
-        Групи готові представити  результати своєї діяльності? Прошу підготувати макети для презентації.
2.    Практична діяльність
Діти складають з конструктора Lego макети споруд або пристроїв відповідно обраній темі.
3.    Презентація учнівських проектів
Групи по черзі презентують свої проекти. Діти розповідають про свої спостереження, демонструють технології про які дізналися.

Немає коментарів:

Дописати коментар